Det gleder oss å ønske Axel velkommen til Bærum Næringsråd!
Fra 15. mai blir Axel en del av vårt team, og han vil jobbe som prosjektleder med særlig ansvar for innovasjon og gründersatsning.
Axel har jobbet med et bredt spekter av bransjer, offentlig sektor og akademia, og har lang erfaring med å bygge og drive økosystem for innovasjon og nyetablering.
Han kommer fra stillingen som leder av BIT Innovasjonssenter, en satsning av innovasjonsmiljøet ved NMBU og Campus Ås for å øke verdiskapningen fra studenter, forskere og gründere, og bidra til økt konkurransekraft for og i samarbeid med etablert næringsliv innen mat, miljø og teknologi.
Med bakgrunn innen økonomi, innovasjon og entreprenørskap fra Copenhagen Business School (CBS) og Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet (NMBU), og erfaring fra en rekke oppstartsselskaper innen teknologi, gleder han seg til å legge til rette for vekst hos både nye og etablerte selskaper.
Han brenner for å lage effektive koblinger mellom de som skaper, bruker og finansierer nye løsninger og ser frem til å bli kjent med våre medlemsbedrifter og samarbeidspartnere på møteplasser og arrangementer fremover.
