Kjære medlemmer og samarbeidspartnere
Nok et år med en belastende pandemi nærmer seg slutten. Vi har gjennomført et stort antall aktiviteter, prosjekter og kurs, og ikke minst kommet med nye tilbud for å avhjelpe situasjonen næringslivet er i.
Bærum kommune etablerte «Bærumspakke 2» med innspill fra Bærum Næringsråd hvor vi bl.a. ba om videreføring av kompetansehevingsprogrammet samt å øke bistanden til hotell, servering, treningssentre og opplevelsesnæringen.
Rådgivningskanalen måtte åpnes igjen da Delta-varianten skapte nye begrensninger og restriksjoner, vi fortsatte med kompetanseheving for SMB med en rekke kurs og møter inkludert miljøfyrtårnkurs hvor mange virksomheter deltok. Vi har bistått Bærum kommune i flere omganger med behandling av søknader gjennom lokale kompensasjonsordninger, og vil fortsette med dette så lenge det er behov.
Alle våre arrangementer i vinter måtte gjennomføres som webinarer, både frokostmøtene i samarbeid med dere, årsmøtet, og alt i regi av Bærumspakke 2. På vårparten kunne vi ha noen fysiske møter som «walk and talk» og i august kunne vi endelig møtes fysisk igjen med flere til stede.
Sommerlunsjen vår i august samlet 90 lykkelige mennesker ute i strålende sol på Folkebadet!
Høstens arrangementer foregikk stort sett fysisk med pålagte begrensninger, men usikkerheten rundt smittesituasjonen resulterte i at vi dessverre måtte utsette den store møteplassen Næringslivsdagen til neste år.
Av viktige prosjekter i år kan vi bl.a. nevne at Cristin har jobbet med «Verktøykasse for klimaklokt næringsliv», og at det nå nærmer seg lansering!
I mai påtok vi oss prosjektledelsen for forprosjektet «Destinasjon Bærum» for Bærum kommune, og resultatet skulle Gry etter planen presentere på Destinasjon Bærum Konferansen 7. desember. Omikron stoppet dessverre lanseringen av ny nettside, et unikt samarbeidsprosjekt og nettverksmulighet. Ny dato for konferansen er satt til 17.februar neste år.
Etter 10 år i førersetet bestemte Ane seg i år for å slutte som leder i Bærum næringsråd for å ta fatt på nye utfordringer som selvstendig næringsdrivende. Vi takker Ane for imponerende innsats med å bygge opp Bærum Næringsråd til å bli en betydelig interesseorganisasjon og aktør for vårt lokale og regionale næringsliv.
1.desember overtok Aksel Aanensen som ny daglig leder, og starten på hans lederjobb kan best beskrives med hans egne ord:
«Det gikk ikke mange dagene fra jeg begynte til vi opplevde en oppblomstring av Covid smitte og nye smittevernstiltak. Jeg kan forsikre dere om at Bærum Næringsråd er i løpende dialog med Bærum Kommune rundt behovet for tiltak og støtteordninger til næringslivet. Vi er tydelige på at det haster med å få kompensasjonsordningene på plass for de spesielt utsatte bransjene-, også de lokale tiltakene.
Som ny leder i Bærum Næringsråd er det ekstra viktig for meg med dialog og innspill fra dere. Covid situasjonen vil dessverre sette en midlertidig stopp for planlagte nettverksarrangementer tidlig neste år. Jeg oppfordrer dere derfor til å ta kontakt hvis dere har spørsmål og innspill, og gjerne for en uformell status. Så håper vi på at begrensningene Covid situasjonen medfører vil bli kortvarige.»
Vi gleder oss til å ta fatt på et nytt år med nye muligheter og med fortsatt godt samarbeid og dialog. Følg Aksels oppfordring, ikke nøl med å ta kontakt med oss!
Følg oss gjerne også på Facebook, Instagram og LinkedIn for å få ferske nyheter og informasjon om arrangementer.
Med ønske om en riktig god jul og godt nytt år fra Cristin, Gry og Aksel
© Opphavsrett 2023 Bærum Næringsråd •Personvernerklæring
Nettside levert av Guri AS
"*" obligatorisk felt